Algemeen
Tijdens deze vakspecifieke en praktijkgerichte cursus worden de Excel onderdelen behandeld die voor jou als P&O-Professional van belang zijn.
Cursisten ontvangen een uitgebreid naslagwerk en een set met oefenbestanden en voorbeeld uitwerkingen.
De cursusgroepen bestaan uit maximaal 4 deelnemers.
De cursus wordt gegeven door Hans van Dijk.Hij is ervaren Excel docent en heeft als projectleider gewerkt aan ICT-projecten op het snijvlak van HR en ICT, waaronder de invoering van e-HRM systemen en systemen voor strategische personeelsplanning.
Deze cursus kan ook als individuele cursus of als incompany cursus worden gegeven. Ook kan in de vorm van een workshop met (kopie) bestanden van je eigen organisatie worden gewerkt.
De cursus sluit aan op onze basiscursus Excel. Om deel te kunnen nemen aan deze cursus Excel voor HRM-professionals is dus enige basiskennis van Excel nodig.
Programma
Deze cursus kan alleen online met Microsoft Teams,of als incompany cursus worden gevolgd.
De Excel cursus voor P&O-professionals duurt 1 dag.
De cursus begint om 9:30u en duurt tot 16:30u.
De lunchpauze is van 12:30u tot 13:15u.
Tijdens de cursus worden o.a. de volgende onderwerpen behandeld
Functies voor tellen en optellen van een selectie aan gegevens.
Je leert werken met de functies AANTALLEN.ALS en SOMMEN.ALS.
Met deze functies leer je bij voorbeeld om per geslacht het aantal medewerkers met een specifiek dienstverband te tellen of het aantal FTE’s hiervan op te tellen.
Een ander voorbeeld is het tellen van het aantal medewerkers dat ouder is dan een bepaalde leeftijd.
Sorteren en filteren op basis van bij voorbeeld de geboortemaand.
Je leert hoe je datums dusdanig kan bewerken dat je op maand kunt sorteren en filteren. Handig voor het samenstellen van o.a. verjaardagslijsten.
Rekenen met datums
Je leert hoe Excel omgaat met datums en hoe je met behulp van een aantal Excel functies het aantal werkdagen binnen een periode exact kunt berekenen.
Rekenen met tijden
Je leert hoe Excel omgaat met tijden en hoe je tijden bij elkaar optelt en presenteert.
Tabellen
Je leert de vele voordelen van het werken met tabellen t.o.v. van het werken met standaard lijsten.
Draaitabellen
Je leert hoe je Excel draaitabellen kunt inzetten voor het maken van analyses en samenvattingsrapportages. Hierbij maken we gebruik van een fictief personeelsbestand.
Draaigrafieken
Je leert hoe je in een handomdraai op basis van een draaitabel duidelijke grafieken samenstelt.
Planning
De Excel voor P&O-Professionals duurt 1 dag en is gepland op onderstaande data:
Bij aanmelding van 2 of meer deelnemers, kan op verzoek een EXTRA cursus op een andere datum en eventueel op een andere locatie worden ingepland.
Kostenspecificatie
De kosten voor deze cursus bedragen €375,00.
Arrangemenstkosten
Voor klassikale cursussen bedragen de arrangementskosten á €35,00.
Individuele Cursus Excel voor P&O-professionals
Kosten op aanvraag.
BTW
De kosten zijn exclusief 21% BTW.
Incompany
Incompany (in-house) en individuele Excel trainingen
De cursus Excel voor P&O-professionals wordt ook als incompany training of als individuele training gegeven.
Incompany Excel trainingen worden over het algemeen bij de opdrachtgever op locatie verzorgd.
Het is ook mogelijk dat wij een locatie en computers regelen.
Het lesmateriaal voor deze trainingen kan op maat worden aangevuld met bedrijfsspecifieke cases.
Een incompany Excel training is vaak al voordeliger vanaf 3 deelnemers.
Meer informatie over incompany Excel trainingen